czwartek, 12 września 2013

KARA - Full Bloom

Lista utworów:
1. Runaway
2. Damaged Lady
3. 1+1
4. In The Game
5. Follow Me
6. Smoothie
7. 2Night
8. Runaway (Inst.)
9. Damaged Lady (Inst.)
Premiera: 2.09.2013


Naprawdę lubię KARA, bo ich single promocyjne trzymają się jednego stylu. Sprawa jest jednak inna w przypadku utworów niepromowanych, bo tak naprawdę nigdy nie wiem, czego mam się spodziewać. W grę wchodzą albo ballady albo nudne i denerwujące cosie, które niekoniecznie przykuwają moją uwagę. Stąd też od zawsze lubiłam promowane single KARA, kiedy reszta utworów pozostała w tyle, wypadając z pamięci po jednym przesłuchaniu. Jednakże Full Bloom jest inne, bo po prostu przykuwa uwagę. Na siedem utworów (dwóch instrumentalnych nie liczę) jest tutaj aż pięć, które polubiłam, a to jest już sukcesem samym w sobie.

Damaged Lady, In the Game oraz Follow Me mają przecudowne tło muzyczne i wystarczyła chwila, bym zakochała się w tych piosenkach. Damaged Lady urzekło mnie połączeniem stylu Sweetune z gitarą elektryczną pomiędzy zwrotkami. Oprócz tego jest jeszcze wyciągnięcie Seungyeon na początku, przykuwające oko, bo  jej partia zawsze znajdowała się gdzieś na szarym końcu. Ponadto uwielbiam koncept tej piosenki – zero kiczowatych ciuchów, jak w Step, czy też wyciskanego aegyo (Mr.), tylko charyzmatyczne i w miarę dojrzały wizerunek. Nie określiłabym tego konceptu mianem „seksownego”, ale jest zdecydowanie lepszy niż kiczowata Pandora. Wokalnie In the Game brzmi jak KARA, ale doznałam szoku, kiedy wsłuchałam się w podkład. Trąbka i pianino są tutaj wręcz cudowne. Efekt psują trochę piskliwie wrzaski „in the game” , ale to i tak jest najlepsza piosenka tuż po utworze promowanym i nic nie zmieni mojego zdania. Follow Me jest nieco spokojniejsze. Podkład naprawdę urzeka, tylko ten wokal Gyuri… Nie mogę znieść tego, że w każdej linijce wyciska z siebie słodycz. Niekoniecznie aegyo, ale słodycz. To naprawdę denerwujące, biorąc pod uwagę, że jako jedyna się tym wyróżnia.


2Night jest denerwująca pod względem swojego wokalu, ale nadal znośna. Smoothie, jako balladka, musiało znaleźć się na tej płycie, ale to nawet ciekawy utwór, zdecydowanie lepszy niż 1+1, którego nie lubię i nie polubię, bo denerwuje mnie tutaj wszystko, począwszy od śpiewu Gyuri, kończąc na tym denerwującym bicie w tle. Sytuacja polepsza się nieco przy zwrotkach, kiedy tempo przyśpiesza, ale od refrenu nadal uciekam.

Na koniec zostawiłam sobie Runaway, bo ta piosenka wyróżnia się praktycznie wszystkim. Jest delikatna, przyjemna i w ogóle nie pasuje mi do tej płyty. Akustyczny podkład, gdzieniegdzie przeplatany z perkusją brzmi inaczej niż reszta płyty, ale nie zmienia to faktu, że to chyba najbardziej dojrzały utwór z całej płyty. Ogólnie podoba mi się też to, że Runaway umieszczono na płycie, jako utwór numer jeden, kiedy Damaged Lady zajmuje pozycję drugą. Zastosowano tutaj dwa różne koncepty, które mimo wszystko łączą się ze sobą. Naprawdę wyszedł z tego ciekawy efekt. 

Dojrzała. To chyba najlepszy przymiotnik, by określić Full Bloom, oczywiście wykluczając 2Night, bo to bożonarodzeniowe tło muzyczne przypomina mi słodkie debiutantki w stylu A Pink. Powiem tylko, że czekanie na comeback KARA zdecydowanie się opłaciło, nie tylko pod względem utworu promowanego ale (prawie) całego albumu.

6 komentarzy:

  1. Witaj!
    W imieniu całego Magazynu Asia on Wave chciałabym zwrócić się o pomoc w promocji. Jesteśmy pierwszym polskim pismem o tematyce Azjatyckiej! Muzyka, kultura, podróże, jedzenie - to wszystko u nas. Zależy nam na naszych czytelnikach, dlatego w najbliższym czasie artykuły zaczną pojawiać się online. W przyszłości chcielibyśmy jednak powrócić do formy papierowej, ale nie ukrywajmy, jest to dosyć kosztowne. Niestety bez funduszy nie jesteśmy w stanie tego dokonać, ale na pewno się nie poddamy! Żeby utrzymać się w dotychczasowej formie do grudnia musimy sprzedać 350 egzemplarzy i wtedy będziemy mogli powrócić do Fanów z nowym, świeżutkim numerem~ Jeśli możesz, wspomnij o nas na swojej stronie czy facebooku, daj odnośnik, logo - cokolwiek. Niewielki wysiłek, a może akurat przekonasz kogoś do kupna i przyczynisz się do naszego przetrwania na rynku?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Dziennikarz AoW
    Katarzyna Ratowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam tak tylko nadmienić, że mimo braku zdjęcia promującego magazyn na blogu (nie jestem w stanie go wstawić kiedy używam telefonu, a tylko takim sprzętem ostatnio się posługuję), pokazałam waszą facebook'ową stronę znajomym; oprócz tego wspomniałam o tym na facebook'owej stronie głównej mojej szkoły, już kiedy otrzymałam pierwszą wiadomość. To nie jest tak, że w ogóle ignoruję wiadomości osób, które do mnie napisały. Mam nadzieję, że to w czymś pomoże, bo w chwili obecnej to jedyne, co mogę zaproponować.
      Pozdrawiam,

      Usuń
  2. Post interesujący tak jak reszta, ale dopiero tutaj zostawiam komentarz ^^ Żałuję, że wcześniej nie znalazłam tego bloga, ponieważ jestem pewna, ze dowiem się z niego wielu nowych rzeczy :P Przy okazji chciałabym zaprosić na bloga, którego prowadzę razem z przyjaciółką, gdzie recenzujemy anime, mangi, ale również umieszczam tam recenzje dram ;) Dopiero zaczynamy, jednak byłoby mi miło gdybyś w wolnym czasie zajrzała :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link do bloga: http://mugen-no-yo-ni.blogspot.com/

      Usuń
  3. Dopiero trafiłam na Twojego bloga. Gdzie jest nowy post? :c

    Hm...zapraszam na swojego bloga. Dopiero zaczynam :/
    http://fanfics-yaoi-hoon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

100% (1) 2001 (1) 2005 (3) 2006 (4) 2007 (2) 2008 (1) 2009 (9) 2010 (8) 2011 (21) 2012 (51) 2013 (24) 24K (1) 2YOON (1) 4Minute (6) After School (3) Ailee (1) AOA (3) Artykuły (13) B.A.P (7) B2M Entertainment (1) Baby Soul (1) BEAST (3) BoA (1) Boyfriend (2) boys love (7) BtoB (2) Candy Mafia (1) celebryci (2) Chiny (4) Chiny/Tajwan (18) CN Blue (1) Core Contents Media (1) Cube Entertainment (10) D-Business Entertainment (1) D-Unit (1) Drama (31) Dreamstar Entertainment (1) DSP Media (1) EXO (3) f(x) (10) Film (34) FNC Music (4) Gejsza (2) girls love (2) Gong Li (1) Ha Ji Won (2) Hello Venus (2) Hometown Legends (2) Hongkong (1) Indie (2) Indonezja (1) Infinite (4) Inne (2) J-Min (2) Jang Geun Seok (3) Japonia (23) Jingle Ma (2) Joo Ji Hoon (2) Ju Jin mo (2) JYP Entertainment (4) Kang Woo Suk (1) KARA (1) Kim Hyun Joong (1) Kim Sungkyu (1) Korea Południowa (132) Korea Północna (1) Kulturówka (5) Lee Sung Min (1) Lin He Long (2) M4M (1) Manga (10) Manhwa (3) MBC (1) Mono Music (1) Muzyka (95) NH Media (1) Nine Muses (1) NU'EST (2) Pledis Entertainment (10) Rankingi (4) S4 (1) Shahrukh Khan (2) SHINee (3) show biznes (3) SISTAR (1) SM Entertainment (29) SNSD (8) SPICA (1) ss501 (2) Star Empire Entertainment (1) Starship Entertainment (3) Super Junior (13) śmierć (1) T.O.P Media (2) Tahiti (1) Tajlandia (1) Tasty (1) Teen Top (1) The Grace (1) TS Entertainment (7) TVXQ (3) U-Kiss (6) Vaness Wu (1) Wang Dong Cheng (1) Wassup (1) Woollim Entertainment (7) Xing Tian (1) Yang Yoseop (1) YG Entertainment (2) YMC Entertainment (1) Yoon Eun Hye (1) Zhao Wei (1)