poniedziałek, 5 listopada 2012

O szoku muzycznym part 1




Jestem właśnie w trakcie przeżywania szoku muzycznego, dotyczącego SM Entertainment. Lubię tę wytwórnię, mimo że jest jedną z pierwszych, które lgną do międzynarodowej sławy, co zresztą jest strasznie komiczne i kiczowate, bo jakoś jej się to nie udaje. Niemniej dochodzę do wniosku, że na mojej prywatnej liście wykonawcy SM Entertainment stoją w tym roku bardzo wysoko, nawet wyżej aniżeli AOA oraz B.A.P, którzy byli dotychczas moimi ulubieńcami. Przyznam się też, że właśnie polubiłam najnowszy utwór SNSD (Chryste, do czego to dochodzi…) i w związku z tym chciałabym wam pokazać, co sprawia, że poszczególni wykonawcy z SM są bardzo, bardzo przeze mnie cenieni. 

Hm… Od czego by tu zacząć?


 BoA – Only One
Do tej pory nie zwracałam na tę panią szczególnej uwagi (chociaż ma urodziny tego samego dnia, co ja) i to był mój błąd. Od czasu pierwszego przesłuchania Only One uważam BoA za prawdziwą gwiazdę, a The Shadow utwierdza mnie w przekonaniu, że nie trzeba być młodą celebrytką z maksymalnym aegyo by móc wkupić się w łaski słuchaczy. Co prawda, BoA jest już cholernie doświadczona, bo zadebiutowała w wieku nastoletnim, kiedy człowiek dopiero co kończy swój wiek dziecięcy i po prostu nie ma prawa by jej nowsze utwory się nie przyjmowały. Niemniej Only One jako album dobitnie pokazuje, że BoA to naprawdę królowa popu. Jest doskonałą performerką, cudowną piosenkarką i podobno przyjemną z charakteru postacią.



Stephanie (The Grace) - The New Beginning
Jestem całkowicie zaskoczona tym albumem, a w szczególności utworem promowanym. Game całkowicie mnie uwiodło – jest chwytliwe, przyjemne i nowoczesne. Seksowny koncept nie jest zbyt wielką oryginalnością, bo wiele innych solistek jak i zespołów już go próbowało. Niemniej ta właśnie piosenka jakoś tak bardzo mi pasuje do maknae The Grace. Teledysk zauracza, autotune nie przeszkadza, a całokształt powala. Tym krótko podsumuję moje odczucia względem całego The New Beginning.


SHINee - Dazzling Girl (Japanese version)
Moi obecni męscy faworyci SM Entertainment (wybaczcie Super Junior, teraz wyjątkowo SHINee góruje...). Jestem wniebowzięta Dazzling Girl jako całościowym albumem nawet jeśli jest to japońskie wydanie. Utwór promowany to dla mnie cudeńko samo w sobie. Idealna choreografia, cudowne wdzianka (no może przesadzam, ale… Nie za często widuje się jaśniejących chłopców w czymś, co przypomina spódnice) i dodatkowo interesujący wokal. O ile narzekałam na Sherlock’a, to teraz pieję z zachwytu nawet jeśli ten album to tylko dwa utwory (które notabene są z jednej strony podobne, a z drugiej tak różne, że nie mam pojęcia jak ten album ugryźć). Podoba mi się też fakt, że Taemin posiada wreszcie większe wokalne partie, a nie tylko chórek oraz minę słodkiego maknae.


F(x) – Hot Summer (Japanese version)
Pisałam już wielokrotnie, że f(x) były, są i już z pewnością będą moim ulubionym girlbandem (tuż za nimi plasują się 4Minute oraz Sistar). Mimo, że Hot Summer to tylko marny cover niemieckiej piosenki, w dodatku w wersji japońskiej (koreańską wydano rok wcześniej) to niezwykle mi się podoba, a teledysk uważam za lepszy aniżeli w przypadku poprzedniej wersji. W ogóle zauważyłam, że SM przyjęło w tym roku odmienną taktykę traktowania piosenek, które śpiewane są w dwóch wersjach językowych. Nie dokręca się teledysku w tym samym stylu, co ten prezentujący pierwowzór, tylko tworzy się nowe nagranie, oczywiście zachowane w duchu pierwszego wideo, aczkolwiek nadal inne. Przykład – proszę bardzo, Hot Summer!


TVXQ – Catch Me
Nigdy wielką fanką TVXQ nie byłam, ale przyjemnie oglądało się ich wszystkie jednoodcinkowe dramy puszczane w SBS’ie. Moja wiedza muzyczna związana z tym zespołem kończyła się na Rising Sun oraz Mirotic, przy czym należy zauważyć, że wszystkie inne środkowe dzieła kompletnie mnie nie interesowały. Nie słuchałam ich już po rozpadzie, a Keep Your Head Down całkowicie olałam. Catch Me jako album pobija te płyty, które uważałam za najlepsze w wykonaniu TVXQ. Po raz pierwszy uważam, że SM nie zapchało albumu jakimiś durnotami tylko utworami godnymi uwagi. Tuż po Catch Me z tej płyty podoba mi się też Viva oraz Like A Soap.


J-Min
Jeden utwór wystarczył by J-Min na stałe wpisała się w kanon koreańskich wokalistów, których uwielbiam. Tworzy raczej głównie w Japonii, ewentualnie koreańskie OSTy do dram i aż smutno jest mi to przyznać, większość jej utworów to coś z pogranicza rockowych ballad, które bardziej przymulają aniżeli ożywiają. Oprócz Stand Up do To The Beautiful You bardzo lubię też Can’t Say It nakręcone dla The King 2 Hearts, co również zamyka się w kanonie roku 2012, z racji faktu czasu emitowania dramy. W ogóle gdyby dokładniej się przyjrzeć jej twórczości, to można zauważyć, że w obecnym roku zaśpiewała piosenki dla następujących dram: Wild Romance, God of War, I need a fairy oraz wspomniane już wcześniej: The King 2 Hearts oraz To the Beautiful You. Czyżby SM zaczynało puszczać ją na koreański rynek...? Kiedy zaczęłam szukać informacji o J-Min doszłam do wniosku, że w dobie dzisiejszych kpop’owych grup muzycznych, soliści są strasznie zaniedbywani. Wyjątkiem od reguły jest chyba tylko BoA oraz Baek Ji Young, które same stały się marką, będąc na scenie od więcej niż dekada. 


SNSD – Paparazzi, Flower Power (Japanese version)
Nie wierzę, że to mówię, ale podobają mi się dwa utwory SNSD! Zwracam  uwagę – utwory, nie teledyski. W przypadku obu tych piosenek uważam, że teledyski są po prostu śmieszne, ale o wiele lepsze aniżeli wideo do japońskojęzycznego Oh (chociaż i to jest lepsze aniżeli koreańska wersja...)! Zacznę może od drugiej pozycji, tj. Flower Power, która uwiodła mnie swoim elektronicznym tłem, dokładnie tak jak w przypadku Mr. Taxi. Z kolei kompletnie nie podoba mi się to, że teledysk podzielony jest na dwie części, z których jedna dzieje się w sali mrocznej i pełnej napięcia, a druga w przerażająco słodkiej atmosferze niczym z bajki Disneya!


Z kolei Paparazzi poraża mnie swoją wizualnością, która jest… kiczowata. A było tak dobrze, dopóki (znowu) nie pojawiły się w tych samych ciuchach z przerażająco oczojebno -różowymi rękawiczkami. Podstawa utworu tj. elektroniczne tło (takie samo jak w Mr. Taxi oraz Flower Power) całkowicie mnie omamiło. Dodatkowo ta cała otoczka wideo w postaci miejsca gdzie tańczą, tych wszystkich strojów oraz charakteru piosenki... Lubię SNSD w tym wydaniu, bo wydają się być wtedy grupą z charakterem, a nie słodkimi idiotkami, tańczącymi dla dużo starszych ahjussi, bez poczucia własnego stylu.


Super Junior

Ogólna kategoria bez rozwarstwiania się na wszystkie dzieła czy też podgrupy. Super Junior mnie zawiedli. O ile nie mogę przyczepić się do Sexy, Free&Single oraz Spy jako utworów, to cały repackage jest po prostu kiepski – nie ma tam charakteru, jest tylko pop przeznaczony dla uszu nastoletnich fanek (czy mi się wydaje, czy wyrastam z okresu uwielbiania SuJu?). Pocieszam się tylko myślą, że już niedługo Super Junior M wydadzą jakiś album (z reguły po wydaniu koreańskiej płyty, subgrupa zaczyna swoją działalność), a i pierwszy pełny albumik KRY ma się niedługo ukazać… Zacieram rączki. Bo na moje uszy nie ma nic lepszego aniżeli Super Junior KRY z boskim głosem Kyuhyuna, Ryeowooka i Yesunga...

EXO
Tutaj się nie wypowiem z racji faktu, że nie miałam się jeszcze czym zawieść. Do tej pory wydali tylko jeden projekt, więc z niecierpliwością czekam na coś nowego. Faza na MAMA już mi przeszła, więc oczekuję wręcz czegoś nowego. Jak się ukaże, to wtedy zobaczymy…



5 komentarzy:

  1. Naturalnie nie mam wątpliwości co do tego, że wszyscy podopieczni SM Entertainment są godni uwagi. SM ma dość interesujące pomysły na wypromowanie zespołów i solistów. Ogólnie nigdy jakoś nie zagłębiałam się głębiej w działania SM Ent poza to, co widzę w teledyskach czy słyszę w słuchawkach, jednak mimo to wiele na temat tej wytwórni obiło mi się o uszy.
    A tak nawiasem mówiąc - który fan zwyczajnej, amerykańskiej muzyki wie, do jakich wytwórni należą jego ulubione zespoły? Bo taki przeciętny fan k-popu doskonale to wie. W tym k-popowcy górują nad innymi :D Ale to mało istotne...
    Wracając do SM, to jest naprawdę w porządku. Gdy ktoś słucha k-popu, zwyczajnie nie może przejść koło SM obojętnie. I na dobrą sprawę nie ma tam zespołów, które byłyby po prostu kiepskie - wszystkie są naprawdę warte bliższego poznania. No może poza SNSD, ale to kwestia gustu. Złe nie są.
    A co do SHINee... Na prawdę nie przerazili cię szajniacy w spódniczkach? Ja uciekłam z krzykiem od komputera, ale to również kwestia gustu ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lizz tu tu o amerykańskich wytwórniach a ja nawet nie wiem jakie są w Polsce o ile są xD

      Usuń
  2. Wiadomo SM jak każda wytwórnia chce mieć najlepszych artystów i w sumie jej to wychodzi. Podobnie jak w komentarzy wyżej nie zagłębiałam się nigdy w działanie wytwórni. Jednak widać po teledyskach i choreografiach, że SM naprawdę wydaje na to mnóśtwo kasy, by teledysk miał efekt niesamowity końcowy. Co do wykonawców SHINee oczywiście bezkonkurencyjne i niesamowite <3 J-min piosenką "Stand Up" do dramy przebiła wszystko! I to tyle ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SM jest naprawdę potężną wytwórnią, która zawsze wypuści na rynek coś zaskakującego. Co do Boa to nie przepadam za nią, nowa piosenka SNSD też nie przypadła mi do gustu, Szajniaki nie powalili mnie na kolana ze swoim utworem, f(x) nie słucham...
    Ale za to J-min, to było coś jak zobaczyłam mv do tego ;) niesamowicie mi się spodobało xD. SuJu oczywiście uwielbiam, a teledysk do Sexy, Free& Single powalający, taką choreografię to ja lubię xD A na EXO to ja czekam z niecierpliwością aż pokażą nowy album xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. J-Min wydała też w tym tygodniu If You Want i serdecznie ten utwór polecam. Cieszę się, że SM wreszcie zajęło się tą piosenkarką - zerwali kontrakt z Avex Group (którzy wcześniej całkowicie J-Min olalai) i przenieśli ją do wytwórni, która w Japonii opiekuje się na przykład SNSD. Szkoda, że soliści są tak zaniedbywani przez duże wytwórnie. Mam tylko nadzieję,że to nie stanie się z Baek Ah Yeon z JYP oraz 15&, które może solistkami nie są, ale bardzo im blisko do charakteru takich postaci.

      Dziękuję bardzo za komentarz :D

      Usuń

Etykiety

100% (1) 2001 (1) 2005 (3) 2006 (4) 2007 (2) 2008 (1) 2009 (9) 2010 (8) 2011 (21) 2012 (51) 2013 (24) 24K (1) 2YOON (1) 4Minute (6) After School (3) Ailee (1) AOA (3) Artykuły (13) B.A.P (7) B2M Entertainment (1) Baby Soul (1) BEAST (3) BoA (1) Boyfriend (2) boys love (7) BtoB (2) Candy Mafia (1) celebryci (2) Chiny (4) Chiny/Tajwan (18) CN Blue (1) Core Contents Media (1) Cube Entertainment (10) D-Business Entertainment (1) D-Unit (1) Drama (31) Dreamstar Entertainment (1) DSP Media (1) EXO (3) f(x) (10) Film (34) FNC Music (4) Gejsza (2) girls love (2) Gong Li (1) Ha Ji Won (2) Hello Venus (2) Hometown Legends (2) Hongkong (1) Indie (2) Indonezja (1) Infinite (4) Inne (2) J-Min (2) Jang Geun Seok (3) Japonia (23) Jingle Ma (2) Joo Ji Hoon (2) Ju Jin mo (2) JYP Entertainment (4) Kang Woo Suk (1) KARA (1) Kim Hyun Joong (1) Kim Sungkyu (1) Korea Południowa (132) Korea Północna (1) Kulturówka (5) Lee Sung Min (1) Lin He Long (2) M4M (1) Manga (10) Manhwa (3) MBC (1) Mono Music (1) Muzyka (95) NH Media (1) Nine Muses (1) NU'EST (2) Pledis Entertainment (10) Rankingi (4) S4 (1) Shahrukh Khan (2) SHINee (3) show biznes (3) SISTAR (1) SM Entertainment (29) SNSD (8) SPICA (1) ss501 (2) Star Empire Entertainment (1) Starship Entertainment (3) Super Junior (13) śmierć (1) T.O.P Media (2) Tahiti (1) Tajlandia (1) Tasty (1) Teen Top (1) The Grace (1) TS Entertainment (7) TVXQ (3) U-Kiss (6) Vaness Wu (1) Wang Dong Cheng (1) Wassup (1) Woollim Entertainment (7) Xing Tian (1) Yang Yoseop (1) YG Entertainment (2) YMC Entertainment (1) Yoon Eun Hye (1) Zhao Wei (1)